Op 18 februari 2008 werd Astrid Kruisselbrink, modern componiste werkzaam in Eindhoven, geëerd met een eigen concert. Daar zou het niet bij blijven: op 2 maart volgde een tweede portret.
Na <a href=https://www.concertzender.nl/concertpodium/astrid-kruisselbrink-componistenportet-1/>het eerste concert</a> horen we nu een heel andere kant van haar muziek. De componiste haalt nu een recorder van stal, waardoor veel van de muziek niet meer live hoeft te worden uitgevoerd. Meteen in de opening horen we bluesy popmuziek. Het blijkt geen stilistische opmaat naar de rest van het stuk. De pop wordt geciteerd, zoals er nog zoveel anders wordt geciteerd. Vaak zwijgen de banden en spreekt alleen het slagwerk. Dan weer moet de zangeres vioolspelen of de klokken gebruiken.
Waarvoor dient deze hele staalkaart aan stijlen? Septem sapientes heet het werk, “zeven wijzen”. Letterlijk gaat het om zeven wijze mannen, de presocratische filosofen, maar voor Kruisselbrink gaat het ook om zeven verschillende manieren om te componeren. De componiste verwerkte hierin ook de “13 oefeningen van volharding” van Wim Hofman.